1 Nisan 2017 Cumartesi

Kıl ve Tüy ile başlayan bir Hayat yolculuğu . :)


Arkadaşımla sohbet ederken bana “neye titizlensem başıma geliyor” diye bir cümle kurdu.

Ben de Ona verdiğim cevabı bu vesileyle hepimize Işık Olması niyetiyle paylaşıyorum.

“Çünkü titizlendiğin konuya enerjini odaklayıp kilitliyorsun. O zaman da istemeyip ittiğin şeyi otomatikman çekiyorsun. Yani halk arasında buna “büyük konuştum başıma geldi” denir. Aynen o misal. Oysa güzelliklere bir bütün olarak odaklanıp su gibi akman lazım . Bak sana bir örnek vereyim.
Yemek yapmayı çok severim ve yaparken büyük keyif alırım. Aklıma da acaba saçım mı düşer taş mı çıkar gibi şeyler hiç mi hiç gelmez. Sadece yemek yaparken malzemesine, sunumuna, kullandığım ya da kullansam yakışırmı acaba dediğim baharatlara yani olayın bütününe ve güzelliğinie odaklanırım. O yüzden hayatım boyunca da yaptığım yemekten ne kıl çıkmıştır ne de başka bir şey çok şükür.
Annem de tam tersiydi. İnanılmaz titizlenir hatta bazen yemek yaparken özellikle saçını tülbentle kapatırdı ve işte bu zamanlarda mutlaka yemekten bir kıl çıkar sonra da hem üzgün hem şaşkın o klasik cümleyi söylerdi “Bu kadar özendim bu kadar dikkat ettim yine nereden çıktı bu şimdi ! Biliyorsun saçımı da örtmüştüm” derdi. Ben de "Aklıma gelen başıma geldi misali kendine otomatikman korktuğun şeyi çağırıyorsun ve de normal olarak çağırdığını yaşıyorsun. Lütfen rahat ol" derdim. Bir gün baktım yine yemek yapacak ve saçlarını örtüyor “Anne aç saçlarını lütfen örtme. Eğer bir şey çıkarsa da fark etmez benim tiksinme huyum olmadığını biliyorsun O yüzden Hiç umrunda olmasın tedirgin olarak değil rahat rahat yap yemeğini mesela sadece malzemeye odaklan ve ne kadar lezzetli olacağını düşün” dedim..
Nitekim aynen öyle yaptı ve o günden sonra da yemeklerinde asla kıl tüy falan çıkmadı. Sonra Ona bunu hayatına da uygulaması gerektiğini bu örnekten yola çıkarak anlattım.

İşte hayata bakışımız ve dolayısıyla da düşüncelerimizle kendimize çekip yaşadıklarımız aynen böyle Kıl Tüy gibi..
Ne kadar çok aman olmasın derseniz o kadar çok kendinize çeker yaşarsınız. Yani aklınıza gelen daima başınıza gelir.
O yüzden güzel olumlu şeyler düşünün ve ona odaklanıp keyfini çıkarın rahat olun ki, Enerjiniz sizinle birlikte özgürce aksın ve güzelliklere yol açsın...
Bu da bir kıssadan hisse misali farkındalığımıza naçizane bir ışık OLsun ;)
Ve de öyle OLdu çok şükür.
Alev Cedimağar
Şifacı Rehber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.