19 Ekim 2016 Çarşamba

Seni önemsediğim için söylüyorum...

Life to Channel (Kablo TV) kanalında müsait olduğum zamanlarda "Say It To My Face! " (yüzüme söyle) isimli bir program seyrediyorum.
Program, internette tek yıldız (Başarısız) ve çok eleştiri alan restaurantları DEĞİŞTİRİP yeni bir restaurant ve müşteri memnuniyeti yaratmayla ilgili..Tabii devamı da bol kazanç ve Bereket oluyor ;)
Öncelikle restaurant'da ki tüm zayıf ve Değişmesi gereken noktalar tespit ediliyor. Sonra internette olumsuz eleştiri yapan tüm gurmeleri restaurant'a toplayıp restaurant sahibiyle yüzleştirmekle DEĞİŞİM adımları başlıyor ;)
Restaurant sahibi eleştirileri ve alanlarında Programı sunan ve tüm Değişmesi gereken noktaları söyleyen uzman 2 kişinin (Rehber) önerilerini asla kabul etmiyorlar ! Kendi alıştıkları "geleneksel" alışkanlıklarından vazgeçmek asla istemiyorlar. Yani kavga kıyamet !
Tabii bu arada KİBİR ve Eski öğretiler de devreye giriyor ! Yani
"Benden daha mı iyi bildiğini sanıyorsun ben yıllardır bu işin içindeyim ! Benim ailem yıllardır bu işin içinde hep böyle yaptılar ! )
Tabii ki ben de oturduğum yerde yorum yapıyorum.
"En iyi sen bilseydin şu an bu perişan , mutsuz ve parasız olmazdın. Demek ki aile geleneği falan bitti artık eskiyi unutman, Değişmen ve çağa ayak uydurman gerek !! " :))))))
Tabii bu arada evet ! Sana yardıma gelen o 2 kişi senden daha iyi biliyorlar çünkü daha önce deneyimlemişler. Biri restaurantlar alanında diğeri ise Ahçılık konusunda uzman ! Eğer DEĞİŞMEK istiyorsan Rehberinin uzmanlığına güveneceksin en önemlisi de UYGULAYACAKSIN ! )
Devamında istisnasız Restaurant Sahipleri Ne görüntüyü ne mutfağı değiştirmek istiyor ve müthiş direniyorlar. Hatta bazıları "Böyle bir DEĞİŞİM ile karşılaşacağımızı bilseydik sizi asla çağırmazdık ! " bile diyor ! (Değişim her zaman kolay olmayabilir fakat mutlaka OLur)
Velhasıl o iki uzmanın iknasıyla bazen de posta koyup gitmeleriyle :))) Restaurant'da DEĞİŞMESİ gereken Menüler, yemekler, dekor, hizmet vs. yani "herşey" değişiyor ve memnuniyetsiz tüm müşteriler davet ediliyor son halini gösteriyorlar ve hepsi restaurant'dan hayran bir şekilde yeni muhteşem yorumlar yaparak ve internetten herkese tavsiye ederek ayrılıyorlar ;)
Son program da aldığı eleştiriye büyük tepki veren restaurant sahibine müşterinin verdiği cevap ise tam kapak cinsindendi
" Ben sizi önemsiyor ve daha iyi olmanızı istediğim için bunları söylüyorum ! Aksi takdirde sessizce gider kendime başka bir restaurant bulurdum !!! " (Evet tüm öneriler SEVGİ'den gelir..Yoksa herkes uğraşmadan gitmeyi de bilir ;) )
Sonuç :
Tüm Restaurant sahiplerinin değişmeyen tek sözü " DEĞİŞMEK GEREKTİĞİNİ ÖĞRENDİK ! "
Yani neymiş..
Daha iyiye gitmek , daha iyi bir hayat yaşamak, bereket, mutluluk, sağlık istiyorsak,
DEĞİŞİM şart !
Tabii ki BİZ restaurant sahiplerinin aksine direnç göstermeden sakin, izleyerek, akıl-mantık-kalp üçgeninde yani DENGE'de kalarak DEĞİŞMEYİ ve DEĞİŞİMİ sevgiyle kabul ediyoruz..
Ve de öyle OLdu çok şükür <3
Alev Cedimağar
Şifacı Rehber

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.